استاندار کرمان با بیان اینکه اجرای طرح ملی فیبرنوری در بیش از ۸۰ شهر استان کرمان باید انجام شود، گفت: اسم شهرداری‌های که همکاری نمی‌کنند به مردم اعلام شود.

اجرای طرح ملی فیبر نوری در ‌۸۰ شهر استان کرمان

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی فداکار ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به اجرای طرح ملی فیبرنوری برای کسب وکارها و منازل شهری توسط وزارت ارتباطات اظهار داشت: اجرای این طرح مسئله بسیار مهمی است که در تمام کشور در حال اجراست و خواهشمندم که شهرداران تمام شهرهای استان در این ارتباط همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر شهرداری و شورای شهری در حوزه زیرساخت‌های فیبرنوری کوتاهی کند مردم آن شهر در این زمینه دچار محرومیت شده و این فرصت از دست می‌رود و باید پاسخگوی مردم باشند، گفت: پیگیری لازم باید انجام شود تا اجرای طرح ملی فیبرنوری برای کسب و کارها و منازل شهری در بیش از ۸۰ شهر استان کرمان انجام شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه دولت ظرفیت بزرگی را پای کار آورده و شرکت‌های بزرگ در این طرح سرمایه‌گذاری کرده‌اند و باری بر دوش استان نیست، بیان کرد: اسم شهرداری‌هایی که همکاری نمی‌کنند باید به مردم اعلام شود.

وی با بیان اینکه این طرح یک ظرفیت بزرگ به ویژه در حوزه اقتصادی در ارتباط با کسب و کارهاست و باید پیگیری شود تا برای یک بار مشکل ارتباطات امن حل شود، گفت: پیگیری لازم انجام شود که کار با سرعت پیش رود و تا پایان آذر ماه در کرمان کار انجام شود.

فداکار با اشاره به اینکه بعضی دستگاه‌ها مولدسازی را پیگیری نمی‌کنند، افزود: ساختمان‌هایی دارند که آنها را اجاره داده‌اند که باید به نام مازاد اعلام شده یا به دستگاه‌های دیگر واگذار می‌شود و یا اینکه برای مولدسازی می‌رود.

وی با اشاره به ظرفیت قانونی اوراق تسویه و تهاتر دستگاه‌ها برای پرداخت مطالبات و تکمیل طرح‌ها گفت: ۵ هزار میلیارد تومان از این طریق در سطح کشور دیده شده که اضافه ظرفیتی برای استان‌ها و علاوه بر اعتبارات عمرانی است؛ فرصت محدودی است و دستگاه‌ها دریافت اعتبارات را برای پایان سال نگذارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.